Pages

Palestine, bumi kita bersama.

Assalamualaikum,


hari ni Jay nak cakap pasal Palestine,
dengan nama Allah, izinkan saya berkata sepatah dua.
nak cakap Jay ni berani, hell, I'm far from that.
tapi ini merupakan salah satu angan-angan, scratch that, IMPIAN saya, untuk menjejakkan kaki saiz 4 saya ini di bumi Palestine.
they were in my doa' they were in my prayers,
begging Allah to spare some of my kesenangan untuk mereka di sana.
bak kata Iman Azlan dekat kelas tadi,
takde pepatah "kais pagi, makan pagi" untuk diorang,
diorang kais kais pon, apa pon tak dapat.
bayangkan? tak makan 3-4 hari, normal je di sana.
kita makan pagi, tengahari kriuk kriuk perut berbunyi.

diseksa, dikejam,
bayangkan diri kita dizalimi sebegitu rupa?
ini kena betray kawan pon menangis tak ingat dunia.
masyaAllah, bersyukur lah kawan kawan. katakan Alhamdulillah,
while you're still alive.

saya, Siti Hajar bt Mohd Isa, yang berada di bumi Mesir, jiran bumi Palestine ini,
berharap, agar hasrat saya untuk menjejakkan kaki saya di bumi mereka, tercapai.
and let us all go for majlis pelancaran AQSA this 15th of mei :)


No comments:

Post a Comment