Pages

mohon maaf kepada semua

Assalamualaikum,

I used to not have any decent malay friends.
so when I came here to Egypt, you can say that I had a culture shock jugak lah.
at first, I rejected everything, I hated everything.
I hated the race "Melayu", lupa yang diri ni pon melayu.
used to think that they were kolot lah, kampung lah, all those stupid ideas I had.
but then I got to know, each and everyone of them,
sumpah cakap, never judge a book by its cover lah.
they are different than those melayu dekat kampung yang suka block kereta jay dengan motor motor diorang tu,
lain dari budak budak yang suka gelak gelak bila jay pass by.
LAIN SANGAT.
and then I started to accept the fact that I'm the one yang kolot, yang kampung.
mindset lari jatuh gaung.
I realized that they are way better than me, jay ni yang agama tunggang langgang mashaAllah.
fikir nak enjoy je, akhirat tak ingat.
all boasty and all selfish.

so to everyone kat luar sana, I sincerely ask for your forgiveness.
maafkan lah the childish side of mine before, yang tak mampu berfikir.
yang tak sedar diri ini jauh tidak berkemampuan.

and maybe after reading this post, many might hate me,
but believe me, I'm trying and I'm deeply sorry for having such a shallow mindset.

let us all be better Ummah of Allah's.
and strive, insyaAllah to be awesome doctors/doctor gigi in future time.

6 comments:

  1. jay you pernah tak ada kawan yang rapat tapi macam fall apart. pernah tak you rasa macam nak rekindle that friendship back tapi macam takut awkward?

    ReplyDelete
  2. well, nak cakap takda tu tipu lah. kalau boleh, tak nak ada satu pon yang fall apart.
    ada lah sekali try nak baik baik balik, tapi awkward dia masyaAllah -.-
    but kalau try hard enough, nothing is impossible. and im back to being good friend with her :)

    but that depends la, if you, and that friend of yours tu both ada effort, okay lah.
    kalau sorang sorang, jadi lah pepatah "bertepuk sebelah tangan" tu, tak ke?

    anyway, i wish you the very best of luck,
    if you love that friend of yours, go get him/her! :)

    ReplyDelete
  3. how people could hate u jay?
    u know what, first time i saw u in class, i know u're nice.
    but its just me who dont have much courage to start the first step.
    Hehe. You're awesome dear. just awesome.
    lets be friend.
    haha.
    *malu

    ReplyDelete
  4. ya Allah, this seriously made my day.
    awak thank you so much :)
    let's :) Jay tak bake orang so takpe je :p

    ReplyDelete
  5. salam, thanks jay, kenal jay dari awal n smpai sekarang buat kita reflect diri balik yg lambat sgttt nk ubah byk bnda dalam diri. tolong sama-sama kay? :)

    ReplyDelete
  6. zusai, kan? lambat sangat, rasa macam tak sempat nak repent semua sebelum mati na'uzubillah.
    tapi insyaAllah kita semua boleh mencuba :)

    ReplyDelete